نویسندگان:
فاطمه جباری1 ، فائزه هدایت نظری2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
2دکتری مدیریت بازرگانی بازاریابی
چکیده فارسی: هدف از این تحقیق بررسی تاثیرات شکل و بسته بندی کالا در وفاداری مشتری به برند در بازارهای صادراتی می باشد در این پژوهش ازپرسشنامه وفاداری مشتری به برند استفاده شده است نمونه های این تحقیق با استفاده از فرمول کوکران در حالتی که جامعه نامشخصباشد تعداد ۳۰۰ نمونه بهدست آمد با در نظر گرفتن پرسشنامه های ناقص و مخدوش تعداد ۳۸۰ پرسشنامه توزیع شد که پس از جمع آوری تعداد ۳۰۰ پرسشنامه به صورت صحیح جهت تجزیه و تحلیل داده ها انتخاب گردیدند به منظور پردازش آماری داده ها از ویرایش ۲۱نرم افزار آماری Spss استفاده شد نتایج این تحقیق نشان می دهد بین شکل و اندازه و وفاداری مشتریان رابطه معنادار وجود ندارد و سطحمعنی داری آن ۰۹۰ / ۰ می باشد بنابراین شکل و اندازه نمی تواند وفاداری مشتریان را حفظ کند همچنین بین گرافیک و رنگ و وفاداریمشتریان رابطه معنادار وجود دارد و سطح معنی داری آن ۰۰۳ / ۰ می باشد