نویسندگان:
سید سجاد معصومی1 ، سیاوش بهمنی2 ، سمیه ابراهیمی3 ، کریم الهی4 ، مژگان عامری زارع5 .1۱ کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
2۲ دبیر مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
3۳ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ کرج
4۴ دبیر مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان هویزه
5۵ کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر
چکیده فارسی: تدریس یک ماموریت پیچیده است که نه تنها به انتقال دانش نظری نیاز دارد، بلکه مستلزم ارائه مهارت های لازم برای حل مشکلات واقعی در فعالیت های حرفه ای مربوطه به دانش آموزان است که در آن مسائل و مشکلات پیچیده باید به طور مکرر با آن مواجه شوند یادگیری مبتنی بر مسئله یک مدل طراحی آموزشی و نوعی از یادگیری پروژه محور است ، هدف ما در این مقاله بررسی روش یادگیری مبتنی بر مسئله است برای این هدف از روش کتابخانه ای و مرور مقالات کار شده در این زمینه استفاده کردیم با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می شود از این روش یادگیری و تدرس استفاده شود اما در طراحی درس ها برای اتخاذ روش یادگیری مبتنی بر مسئله در کلاس ها، باید در پیگیری اجرای مربوطه یادگیری مبتنی بر مسئله بسیار دقت کرد بنابراین اجرای تدریجی و منطبق بر واقعیت آموزشی در مسیر موفقیت اکیدا توصیه می شود