نویسندگان:
مژگان آریایی1 ، زهرا بنی اسد نگاری2 ، مجید بنی اسد3 ، لیلا عبدلی نژاد گروه4 .1کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
2کارشناسی ارشد ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
3کارشناسی ارشد عمران گرایش سازه دانشگاهذآزاد اسلامی واحد کرمان
4کارشناسی حرفه و فن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
چکیده فارسی: محیطهای یادگیری آنلاین میتواند روشی بسیار موثر برای ارائه محتوای درسی به دانشآموزان و حمایت از آنها در مطالعاتشان باشد با فعال کردن دسترسی به طیف وسیعی از مواد، ابزارهای یادگیری و امکانات ارتباطی، یادگیری آنلاین میتوانند محیطهای یادگیری سازندهگرای ایدهآلی باشند که به دانشآموزان اجازه میدهد تا فعالتر در توسعه دانش و درک خود مشارکت کنند با این حال، این هنوز یک رشته تحصیلی نسبتا جدید است و تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می دهد که دانش آموزان همیشه از محیط های آنلاین به روش هایی که طراحان و معلمان انتظار دارند یا می خواهند استفاده نمیکنند مشارکت دانش آموز در امر یادگیری، میزان رضایت درونی آنها را افزایش می دهد، انگیزه دانش آموزان را برای یادگیریافزایش می دهد، احساس انزوا را کاهش می دهد و عملکرد دانش آموزان را در دوره های آنلاین بهبود می بخشد باتوجه به اهمیت موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی استراتژی های دانش آموزان در محیط یادگیری آنلاین است روش مطالعه در پژوهش حاضر به صورت کتابخانه ای مروری بوده است برای این منظور ازمطالب تحقیقات و مقاله های چاپ شده در این زمینه استفاده شده است