نویسندگان:
اسماعیل سوری لکی1 ، سهیلا پوررضا2 ، حیدر رضایی منش3 ، ماه طلا حق شناس4 ، آزیتا شعاعی5 .1۱ کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان خرم آباد
2۲ کاردانی ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3۳ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید رجایی تهران
4۴ کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
5۵ کارشناسی آموزش بزرگسالان دانشگاه علمی کاربردی پیشتازان
چکیده فارسی: از روش های تدریس به عنوان نوشدارویی برای اجرای موثر برنامه درسی در کلاس درس یاد میشود روش های تدریس، راهبردهای مختلفی را بیان می کنند که معلم برای ارائه مطالب درسی خود به دانش آموزان در کلاس درس بر اساس اهداف آموزشی برای ایجاد یادگیری استفاده می کند روش های تدریس به یادگیری کمک می کند و به انتقال ایده ها و مهارت ها به دانش آموزان کمک می کند روش های تدریس متعددی برای استفاده در کلاس ها وجود دارد، این به معلم واگذار می شود که مناسب ترین آنها را برای درس استفاده کند این روش ها اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند باعث ارتقای آموزش و یادگیری و ایجاد تغییرات مطلوب در دانش آموزان می شود در حالی که وظیفه معلم اطمینان از موثر بودن یادگیری است، یکی از راه های اصلی برای دستیابی به این امر، استفاده از روش های آموزشی مناسب است این مقاله به بررسی مفهوم تدریس، معلم، یادگیری می پردازد و روش های آموزشی مختلفی را که می توان در کلاس های درس استفاده کرد، مورد بحث قرار می دهد با توجه به اهمیت موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی روش های مختلف ندریس برای کمک در انتخاب برای اجرای تدریس در کلاس درس است روش مطالعه در پژوهش حاضر به صورت توصیفی کتابخانه ای بوده است برای این منظور از مطالب مقالات و کتاب های چاپ شده در این زمینه استفاده شده است