نویسندگان:
زهرا حسین زاده1 ، نازیلا نوری پور2 ، مرضیه حسین زاده3 .1۱ کاردانی زمین شناسی گرایش محض دانشگاه پیام نور تبریز
2۲ کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه پیام نور هریس
3۲ کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه پیام نور تبریز
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به بررسی مسئله مهم برنامه درسی در مقطع حساس آموزش ابتدایی می پردازد و به خصوص مبحث ارزش های اخلاقی را در این برنامه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد این پژوهش به صورت مروری به بررسی مقالات و وضع موجود برنامه های درسی مقطع ابتدایی در سیستم آموزش ایران و جایگاه ارزش های اخلاقی در آن پرداخته است یکی از مسائل مهم، که در عصر امروز سیستم های آموزشی با آن روبه رو هستند، مسئله تربیت اخلاقی و در نظر گرفتن ارزش های اخلاقی است این مسئله به صورت ویژه در برنامه های درسی تدوین شده و در حال اجرا در مدارس در مقطع ابتدایی دارای اهمیت فراوان و غیر قابل انکار باید مورد توجه قرار گیرد مقطع آموزش ابتدایی، دوره طلایی برای رشد اخلاقی و سازندگی شخصیت دانش آموزان، در کنار تحصیل علم و دانش اندوزی است از این رو، پژوهش حاضر بر بررسی وضع موجود برنامه های درسی مقطع ابتدایی در نظام آموزش ایران و به ویژه جایگاه تربیت اخلاقی در آن پرداخته است