نویسندگان:
مسعود بهشتی مهر1 ، محسن بهشتی مهر2 ، علی بهشتی مهر3 .1کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل
2دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان
3دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر نگرش تحصیلی و انگیزه پیشرفت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه زابل می باشد روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی میباشد جامعه آماری شامل کلیه دختر پایه دهم شهر زابل به تعداد 1300 نفر می باشد با توجه به جدول مورگان براساس نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 297 نفر انتخاب شدند برای جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه نگرش تحصیل اکبری 1383 و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس 2002 و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور 1999 می باشد پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه نگرش 0/81 و انگیزه پیشرفت 0/79 و پرسشنامه عملکرد تحصیلی 0/89 به دست آمرد داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون با نرم افزار SPSS فرضیات تحقیق مورد تحلیل قرار گرفت نتایج پژوهش حاکی از آن است نگرش تحصیلی و انگیزه پیشرفت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه زابل تاثیر دارد