نویسندگان:
عبدالقیوم رئیسی زاده1 ، مریم علی بخشی2 ، رضوانه فلاح نجارکلائی3 ، ام البنین گودرزی4 .1۱ کارشناسی آموزش ابتدایی
2۲ کارشناسی زبان و ادبیات عرب
3۳ کارشناسی آموزش ابتدایی
4۴ کارشناسی الهیات و معارف اسلامی
چکیده فارسی: عدالت در آموزش یکی از ابعاد مهم برقراری عدالت در جامعه است و یکی از بحث های استراتژیک نظام است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم مورد تاکید قرار گرفته است و منفعت آن به دانش آموزان، اولیا، معلمان و تمام کارکنان مدارس برمی گردد که این گروه ها بخش عمده ای از جامعه را شامل می شوند هم چنین دانش آموزان امروز، آینده سازان کشور هستند و هرگونه سرمایه گذاری برای بهبود وضعیت آموزش آن ها مستقیما در آینده کشور تاثیر دارد آموزش زمانی موثر است و منجر به یادگیری می شود که دانش آموزان از نظر روانی در فضای امنی قرار داشته باشند، از امکانات لازم و مناسب برخوردار باشند، در محیط فیزیکی امن، راحت و مناسبی قرار بگیرند و انگیزه لازم برای تحصیل و یادگیری داشته باشند تحقق عدالت آموزشی نقش بسیار مهمی در تامین این موارد دارد؛ زیرا عدالت آموزشی زمینه را برای سلامت جسمی و بهداشت روانی دانش آموزان فراهم می کند؛ بنابراین تحقیق در باب موضوع عدالت آموزشی و تلاش روزافزون تمام افراد جامعه برای تحقق آن امری لازم و حیاتی است