نویسندگان:
سعیده دلاوری1 ، فاطمه بابازاده2 ، صغری بیگی نژاد3 ، نرگس زنگنه4 .1۱ کارشناسی دبیری زبان انگلیسی
2۲ کارشناسی زبان و ادبیات عرب
3۳ کارشناسی آموزش ابتدایی
4۴ کارشناسی آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: مدیریت مدرسه محور حاصل تفکر سیستماتیک برای به وجود آوردن محیط مشارکتی و فضای انتشار خلاق اندیشه ها در چارچوب منطق است و به عنوان چارچوب و رهیافتی پویا برای تسریع و تعمیق یادگیری خلاقانه و مستمر افراد با مشارکت همدیگر، فضای خشک و بی روح آموزش را که به صورت غیرسیستماتیک و خطی باعث استعدادکشی و انجماد خلاقیت افراد می شود در هم شکسته و با تفویض اختیار در امر آموزش و تصمیم گیری مشارکتی در مورد خلاقانه یاد گرفتن، ساختار شکنی فضای متمرکز آموزش را موجب شده، زمینه را برای ایجاد آموزش فرامرزی فراهم ساخته است که یکی از آنها توجه مضاعف به یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی می باشد در پژوهش حاضر، هدف، بررسی راهبرد مدیریت مدرسه محور در جهت توسعه آموزش مجازی است که به روش کتابخانه ای و مطالعه مروری مقالات چاپ شده معتبر انجام شده است تحقق راهبرد مدیریت مدرسه محور با توانمند سازی مدارس در جهت توسعه نیرو انسانی و تجهیزات همراه است که بستر ساز آموزش مجازی موثر می باشد در پژوهش حاضر ابتدا آموزش مجازی و مزایای آن مورد بررسی قرار گرفته است سپس به تعریف مدیریت مدرسه محور،ابعاد و اهمیت و مزایای آن پرداخته شده است