نویسندگان:
هادی احمدی1 ، طالب حاجی2 ، مهدی سلیمانی3 .1کارشناسی ارشد علوم تربیتی
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی
3کارشناسی ارشد روانشناسی
چکیده فارسی: در اين تحقیق به بررسی رابطة بین بررسی نقش والدين در جهت کاهش مشکلات تربیتی واخلاقی دانش آموزان مدارس ابتدايی بخش زاگرس شهرستان چرداول پرداخته ايم نمونة تحقیق 40 نفر 20 نفر دختر و 20 پسر از دانش آموزان مذکور را شامل می شود، که در سال تحصیلی 400 99 مشغول به تحصیل بوده اند روش اين تحقیق توصیفی و از نوع میدانی بوده و ابزار جمع آوری ابزار اندازه گیری در اين تحقیق عبارتست از پرسشنامه ای محقق ساخته که حاوی 19 سؤال تستی ، مرکب از 16 سوال چهار جوابی و 2 سؤال سه جوابی و يك سؤال بلی – خیر همراه با توضیح است است برای گردآوری اطلاعات متغیر پیشرفت تحصیلی، ضمن مراجعه به کارنامه های تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 400 99، معدل آنان ثبت شده است باتوجه به شیوع کرونا پرسشنامه بصورت لینك واز طريق پیام رسانه ای مختلف دراختیار دانش آموزان قرار گرفت داده های به دست آمده با استفاده از روش های آماری تجزيه و تحلیل گرديده و فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت يافته ها حکايت از آن می کند که بین همکاری والدين با مدرسه در رفع مشکلات اخلاقی دانش آموزان و همکاری والدين با مدرسه در رفع مشکلات تربیتی دانش آموزان رابطه ای رابطه وجود دارد