نویسندگان:
اکرم بگلری1 ، رقیه فرج زاده2 ، فریبا حسین زاده3 ، فاطمه یعقوب زاده4 .1۱ کارشناسی آموزش ابتدایی
2۱ کاردانی ادبیات فارسی
3۳ کاردانی آموزش ابتدایی
4۴ کارشناسی الهیات
چکیده فارسی: یادگیری الکترونیکی در بستر آموزش مجازی و در ارتباط با مفاهیم گوناگونی که از سویی به مفهوم یادگیری و از سویی به مفهوم فناوری یا الکترونیکی بودن دلالت دارند فهمیده می شود مفاهیمی چون پداگوژی، تربیت، آموزش رسمی و آموزش غیررسمی و تدریس، تلقین، دروغ، تبلیغ، مهارت های آموزشی، شرطی سازی، ارعاب و تنبیه بدنی را می توان مستقیما به یادگیری چیرگی، تجربه مرتبط دانست و مفاهیمی چون برخط، اینترنت، وب، کامپیوتر و سیار و غیره را می توان مستقیما به فناوری یا الکترونیکی بودن یادگیری مرتبط کرد، مفاهیمی که از ترکیب این دوسو وجود دارد عبارتند از یادگیری تماسی مکانی/چهره به چهره ، یادگیری از راه دور، یادگیری الکترونیکی، برخط، سیار و یادگیری از راه دور براساس مکاتبه پژوهش حاضر قصد دارد با وسیله تحلیل مفهومی یادگیری الکترونیکی و شبکه معنایی صورت گرفته است تا تصویر روشن تری را از این مفهوم به نمایش بگذارد و با نگاه به پژوهش های گذشته وضوح بیشتری به این مفهوم ببخشد و لایه های جدیدی را نسبت به پژوهش های گذشته برای این مفهوم نمایان کند