نویسندگان:
مجتبی دهقانی نژاد1 ، افشین منفرد2 ، حسن پورشمسی پورشمسی3 ، ابراهیم علیخوانی4 ، حلیمه زندی لک5 .1۱ کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور اوز
2۲ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی داراب
3۳ کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه پیام نور جهرم
4۴ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش
5۵ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش
چکیده فارسی: مطالعه حاضر به بررسی یکی از روش های نوین آموزش، یعنی روش آموزش مبتنی بر بازی می پردازد در این بررسی، با استفاده از روش توصیفی و مروری، مفاهیم روش آموزش مبتنی بر بازی، دلایل اقبال به آن، چالش های استفاده از آن و روش های پیاده سازی موثر آن پرداخته شده است با پیشرفت سیستم های آموزشی و تغییر رویکردها و رفتارها در جامعه، روش های تدریس نیز می باشد به سرعت خود را با تغییرات جدید منطبق نموده و حداکثر کارایی را در بحث آموزش ارائه دهند یکی از روش هایی که در سال های اخیر موضوع بحث های زیادی قرار گرفته است، یادگیری مبتنی بر آموزش است در این روش یادگیری، ایده اصلی دور نمودن دانش آموزان از خستگی و کسالت و بی رغبتی ناشی از روش های سنتی تدریس است در این مقاله، به افق هایی که روش یادگیری مبتنی بر بازی پیش روی معلمان در بحث آموزش قرار می دهد پرداخته شده است