نویسندگان:
حسین صدیقی موخر1 ، عفت رحیمی2 ، فرید بازدار3 ، نسترن بلادیان4 ، بیتا مکوندی سرتیوک5 .1۱ کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب دانشگاه اسلامشهر
2۲ لیسانس زبان انگلیسی دانشگاه آزاد مسجد سلیمان
3۳ لیسانس فیزیک دانشگاه شهید چمران اهواز
4۴ لیسانس فیزیک دانشگاه شهید چمران اهواز
5۵ فوق لیسانس شیمی دانشگاه آزاد امیدیه
چکیده فارسی: یادگیری مجازی به دلیل در دسترس بودن ابزارها و تکنولوژیکی پیشرفته به عنوان یک پلت فرم قدرتمند برای دانش آموزان و دانشگاهیان در عصر جدید پدیدار شده است اخیرا، ادبیات قابل توجهی پیرامون نقش فناوری های دیجیتال و از راه دور در یادگیری و آموزش در طول همه گیری کووید ۱۹ منتشر شده است با این حال، شواهد تحقیقاتی در مورد این موضوع هنوز تکه تکه است و نیاز به ترکیبی از این ادبیات به سرعت در حال رشد دارد این پژوهش با هدف بررسی آموزشی مجازی در دوران کرونا به صورت کتابخانه ای و مرور مقالات انجام شده در این زمینه صورت گرفت با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می گردد که زیرساخت های آموزش مجازی ، فناوری های آموزشی و بسترهای یادگیری آنلاین تقویت شده و همچنین نحوه ارزشیابی دانش آموزان تغییر کند تا در زمان پاندمی هایی مثل دوران کرونا با چالش تعطیلی مدارس رو به رو شدیم، آموزش با تهدید مواجه نشود و از فرصت های بهتری در جهت فرایند یادگیری و آموزش در مدارس بهره ببریم