نویسندگان:
حبیبه یوسفی زارع1 ، فائزه رجبی2 ، مجتبی رستمیان3 ، الفت پرواره4 .1۱ کارشناسی علوم تربیتی
2۲ کارشناسی علوم تربیتی
3۳ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
4۴ کارشناسی آموزش ابتدایی
چکیده فارسی: آموزش و پرورش سنتی همواره به دلیل به کار نبستن برنامه های خلاق و به طور کلی فراهم نکردن زمینه های رشد و پرورش خلاقیت مورد انتقاد صاحب نظران بوده است از نیازهای آموزش و پرورش کشور ما، انتخاب راهبردهای مناسب آموزشی است که موجب ارتقای کیفیت یادگیری می گردد متخصصین آموزش نیز به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند به معلمان و دانش آموزان در این مهم یاری رسانند با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی، جامعه ما نیازمند آموزش مهارت هایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود تاکنون تحقیقات زیادی در خصوص آموزش مجازی صورت گرفته است اما با توجه به رسمی نبودن این سبک تدریس در سطح جهانی، نیازمند تحقیقاتی جدید و با دید دقیق تر و تجربی به تدریس مجازی می باشیم در انجام این پژوهش، با نگاهی کلی به مقوله تدریس مجازی در سراسر دنیا و ایران، به بررسی مزایا و معایب و شیوه های بروز خلاقیت در فضای الکترونیکی می پردازیم در این پژوهش از روش کتابخانه ای استفاده شده و مراجع، کتاب ها، مجلات عملی و مقالات معتبر داخلی و خارجی می باشند