نویسندگان:
صدرالله نیاپرست1 ، سیدمحمد سعیدی فرد2 ، افسانه یعقوب خواه3 ، علی پاک منش4 ، محمد جعفری5 .1۲ هنرآموز مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
2۳ معاون مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
3۴ دبیر مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
4۵ معاون مدارس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
5۴ کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: یکی از اصلی ترین دغدغه های معلمان امروزه مدیریت رفتار دانش آموزان در کلاس درس است دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مبتدی چالش هایی را برای معلمان به وجود می آورند که این خود نیز نظم کلاس را بر هم میزند و سطح علمی کلاس را پایین می آورد در اینگونه از کلاس ها معمولا دانش آموزان دارای انگیزه پایینی هستند و معلمان نم توانند کلاس را به خوبی مدیریت کنند منظور از انگیزه عبارت است از فرآیندهایی که می توانند رفتار دانش آموز را برانگیخته و آغاز کنند، به رفتار جهت و هدف ببخشند، به تداوم رفتار کمک کنند و به دانش آموز در انتخاب یک رفتار خاص کمک کنند و یا انرژی بخش یا فعال کننده رفتار، جهت دهی به رفتار و تداوم رفتار تنظیم کننده است و معلم به عنوان فردی که در کلاس درس به تخصص و مهارت تدریس مجهز است شناخته می شود تمامی اصول و راهبرها و قوانینی که معلمان برای کنترل دانش آموزان اتخاذ می کنند و عملی می کنند مدیریت نامیده می شود با توجه به اهمیت موضوع هداف از انجام پژوهش حاضر بررسی بهترین اصول معلمان در مدیریت کلاس درس است روش مطالعه در پژوهش حاضر به صورت کتابخانه ی مروری بوده است برای این منظور از مطالب تحقیقات و مقاله های چاپ شده در این زمینه استفاده شده است