نویسندگان:
رضا طاعتی محمودآبادی1 ، یوسف کریمزاده2 ، جلال اسلامی3 ، آیت عادلی4 .1آموزگار آموزش و پرورش
2آموزگار آموزش و پرورش
3آموزگار آموزش و پرورش
4آموزگار آموزش و پرورش
چکیده فارسی: دانش با اهمیت ترین دارایی یک سازمان ا ست خلق دانش یکی از سخت ترین و انتقال آن به سایر اعضا نیز بسیار د شوار خواهد بود این اصل در سازمانهای آموزشی شاید کمی آسان باشد چون رسالت آموزش و پرورش ایجاد و خلق دانش است توانمند سازی معلمان یکی از کارهای ا سا سی آموزش و پرورش ا ست که می تواند در ارتقای وظایف و اهداف سازمان یاری رسان باشد و توانمند شدن معلمان جز با همیاری خود آنها امکان پذیر نیست دانش فرایندی است که ایجاد میشود و سپس بین اعضا توزیع می شود مدیریت دانش تعریف جامع که مورد قبول همگان با شد ندارد اما هر اندیشمندی برا ساس حوزه ی فکری خود دست به تعریف آن زده است مالهوترا معتقد است که مدیریت دانش، فرآیندی است که به واسطه ی آن سازمانها در زمینه یادگیری درونی کردن دانش ، کدگذاری دانش بیرونی کردن دانش و توزیع و انتقال دانش مهارتهایی را کســـب کرده اند زمانی این مهارت ها ترویج شود کسب مهارتهای مورد نظر می تواند انتقال و توزیع دانش را بالا برده و پیشرفت سازمان را بهبود بخشد مدیریت دانش باید به این نتایج دست پیدا کند