نویسندگان:
حامد شاکریان1 ، زهرا زارع2 .1دانشجوی دکتری تخصصی، رشته مدیریت صنعتی، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد؛ حسابداری و مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، آذربایجان شرقی، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان های خارجه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم و هنر، یز د، یزد، ایران
چکیده فارسی: اگر چه معرفی تعدادی از نوآوری های موفق حسابداری مدیریت در طول چند دهه ی گذشته، منجر به انجام تحقیقات وسیعی شده است، علم ودانش، در مورد چگونگی نشر و گسترش نوآوری ای که توسط اثر متقابل بین ویژگی های پذیرنده و ویژگی های نوآوری تحت تاثیر قرار می گیرد رامحدود کرده ایم پژوهش ارائه شده در این مقاله کمک می کند تا اتخاذ نوآوری در سطح تجزیه و تحلیل شرکت بررسی شود ما مدل تطبیقی ایکه به تازگی دو ایده و نظر را در مورد اتخاذ و قبول نوآوری معرفی کرده است را توسعه داده و بررسی می کنیم مفهوم سازگاری بین فرهنگ سازمانی و ارزش ها و باورهای موجود در نوآوری و دیدگاهی که پذیرندگان اولیه و آخر ممکن است هر دو ایده را اتخاذ کنند که آن هم مبتنی برسود و زیان اقتصادی و اجتماعی است در ترکیب این مدل ها، ما فرض می کنیم که نشر و گسترش نوآوری ای که با اعتقادات و ارزش های شرکتمطابق است، زود اتخاذ می شود و به تصویب می رسد البته اگر مزایای کافی دریافت شود از طرفی نوآوری رد می شود البته اگر آن بدون دریافتمزایا باشد و نفوذ نوآوری ای که با ارزش ها و باورهای شرکت مطابق نیست دیر اتخاذ می شود البته اگر احتمال وارد آمدن ضرر و زیان کاهش یابدو در حالی نوآوری رد می شود که عدم انجام آن تصور شود ضرر و زیان کاهش نیابد شرکت های تولیدی سوئدی مبتنی بر وب، داده هایی را ارائهدادند که کارت های امتیازی متوازن را در سراسر شرکت بررسی می کرد و فرضیه ها هم با استفاده از همان داده ها ایجاد شدند و مورد آزمون قرارگرفتند در بسیاری جهات، الگوی نتایج این مطالعه از مدل و فرضیات ما حمایت می کند