نویسندگان:
حامد شاکریان1 ، زهرا زارع2 .1دانشجوی دکتری تخصصی، رشته مدیریت صنعتی، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد؛ حسابداری و مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، آذربایجان شرقی، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان های خارجه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم و هنر، یز د، یزد، ایران
چکیده فارسی: با توسعه یادگیری الکترونیک مبتنی بر وب یادگیری الکترونیکی ، تعداد زیادی از كتاب هایِ یادگیری الکترونیکی در زمینه های مختلف علمی دردسترس خواهند بود در نتیجه، انتخاب برنامه های آموزشی مناسب از میانِ مجموعه داده های گسترده ای از گزینه های یادگیری الکترونیکی، میتواند برای آموزگاران گیج كننده باشد در این مقاله، ما به ارزیابیِ كاربردی بودنِ دوره آموزشی آنلاین ocaa 111 برای كمک به زبان آموزان درانتخاب دوره ، خواهیم پرداخت این رویکرد، بر اساس تجزیه و تحلیل آماری ویژگی های فردی فراگیر و استراتژی تدریس دوره آموزشی آنلاین،انجام می شود سه ویژگی اصلیِ اثر گذار بر اثربخشیِ یادگیری الکترونیکی عبارتند از: سبک یادگیری ، نوع یادگیری رفتاری و دانش پیشین در این سه دوره آموزشیِ آنلاین،از تکنیک های آموزشی متعدد استفاده شده و یک آزمایش دو مرحله ای نیز جهت ایجاد مدل 111 و بررسیاثربخش بودن، بازدهی و عملکرد آن، انجام خواهد شد یافته های تحقیق نشان می دهند كه با كمک ocaa، اثربخشی یادگیری الکترونیکی بهبود مییابد بنابراین، ocaa می تواند به یادگیرندگان جهت پیدا كردن دوره های متناسب با ویژگی های فردی خود، كمک نموده و توانایی یادگیریالکترونیکیِ آن ها را بهبود بخشد