نویسندگان:
فرزانه باباپور1 ، محمدباقر اکبرپورزنگلانی2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، ایران
2استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران ایران
چکیده فارسی: شکل گیری باورهای معرفت شناختی دانشجویان و اینکه طرز تلقی آنها درباره ماهیت دانش، ماهیتدانستن، ماهیت یادگیری و ماهیت هوش چیست، در تعامل تنگاتنگ با برنامه های درسی و فعالیت هاییاددهی یادگیری در آموزش عالی است هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین باورهای معرفت شناسیبا درگیری شناختی و رفتاری دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان خوی است جامعه آماری تحقیق شامل دانشجویان مدیریت دانشگاه پیام نور شهرستان خوی سال تحصیلی 98 99که تعداد آنها 250 نفر می باشد، در نظر گرفته شده است نمونه آماری تحقیق با استفاده از فرمول کوکرانمحاسبه و نمونه آماری از طریق فرمول تعیین حجم نمونه فرمول کوکران محاسبه گردیده است بنابراین حجم نمونه 151 نفر بدست آمد نتایج نشان داد از بین ابعاد متغیر باورهای معرفت شناخت، بین متغیر ساده بودن دانش با ضریب 722 / 0 ،قطعی بودن دانش با ضریب 753 / 0 و ذاتی بودن توانایی یادگیری با ضریب 712 / 0 و میزان درگیریشناختی و رفتاری دانشجویان ارتباط معناداری وجود دارد؛ این در حالی است که بین متغیر سریع بودنیادگیری و میزان درگیری شناختی و رفتاری دانشجویان ارتباط معناداری وجود ندارد