چکیده فارسی: معلم یکی از اصلی ترین افراد در پرورش خلاقیت دانش آموزان است برای داشتن معلمی خلاق،باید فردی که از سلامت روان مناسب برخوردار باشد برگزید با توجه به ماهیت اسلامی کشورما معلمی که سلامت روان را با درک و عمل به آموزه های اسلامی همراه داشته باشد می تواندخلاق بوده و خلاقیت را در دانش آموزانش نیز شکوفا سازد این پژوهش با هدف بررسی سلامتروان مبتنی بر آموزه های اسلامی و خلاقیت شغلی به رشته تحریر درآمده است پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرای پژوهش توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری،شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان آران و بیدگل در سال تحصیلی 1400 1399 کهتعداد آنها 455 نفر است می باشند حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 210 نفر محاسبه وپرسشنامه ها به روش نمونه گیری تصادفی ساده توزیع گردید ابزار پژوهش پرسشنامه هایاستاندارد خلاقیت جزنی 1382 و سلامت روان مبتنی بر آموزههای اسلامی ابوالمعالی وموسی زاده 1396 است برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss 25 و آزمون هایهمبستگی پیرسون T مستقل و تحلیل واریانس یک راهه استفاده گردید یافته های حاصل ازاین پژوهش نشان داد که بین سلامت روان و خلاقیت شغلی معلمان با ضریب همبستگی 0/69و سطح معناداری 0/018 رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد با توجه به نتایج به دست آمده آموزش و پروش باید با برنامه ریزی مناسب و برگزاری کلاس های ضمن خدمت در جهتافزایش خلاقیت شغلی گام برداشته و بررسی های لازم برای تقویت سلامت روان معلمان را دردستور کار قرار دهد