چکیده فارسی: سازمان شهرداری در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با بهره گیری از کلیه امکانات، اعتبارات و پرسنلموجود تدابیر لازم جهت ارتقاء کمی و کیفی خدمات مستمر خود را در برنامه های منظم کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اتخاذ می نماید، با توجه به اینکه ماموریت سازمان ارائه خدمات گسترده و متنوع به مردم می باشد، بنابراین نکته اصلی در ماموریت سازمان این است که سازمان مذکور تا چه حد توانسته استانتظارات و خواسته های مردم را برآورده سازد، بنابراین راه هایی که بتوان به این مقصد و مقصود رسید هموارهمورد نظر سازمان بوده است، یکی از راه ها برای رسیدن به این هدف کارآفرینی است تحقیقات نشان دادهاست که بین رشد اقتصادی و تعداد کارآفرینان در یک کشور همبستگی مثبت وجود دارد، زیرا کشوری کهدارای تعداد زیادی کارآفرین باشد از محرک های تجاری و اقتصادی قویتری برخوردار است از این روتحقیق حاضر به این موضوع می پردازد که: در سازمان شهرداری چه رابطه ای بین ابعاد کارآفرینی سازمانی باعملکرد مدیران وجود دارد و تا چه حد از ویژگیهای کارآفرینی برخوردارند؟ روش تحقیق از نظر هدفکاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی– همبستگی می باشد یافته های پژوهش نشان می دهد که بینابعاد کارآفرینی سازمانی نوآوری، ابتکارعمل، بازآفرینی، ریسک پذیری و رقابت تهاجمی و عملکرد مدیرانستادی سازمان شهرداری رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد