نویسندگان:
سارا کریمی گوغری1 ، مریم مخاورپور زرین آباد2 .1کارشناس ارشد الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام دانشگاه سیستان و بلوچستان
2کارشناس ارشد الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام دانشگاه سیستان و بلوچستان
چکیده فارسی: هدف از مقاله ی حاضر، بررسی توحید درمحبّت از منظر عرفای اسلامی است توحید درمحبّت به معنای یگانه دانستن خداوند در امر محبت است انسانی که دلش از محبت خداوند خالی باشد دچار اضطراب می شود و برای رهایی از آن به محبت های باطل روی می آورد عرفان اصیل مخصوصا عرفان اسلامی، این نیاز انسان به عشق ورزی را به درستی به سمت عشق الهی هدایت کرده و محبوب واقعی را به انسان می نمایاند این مقاله به روش توصیفی و تحلیلی گردآوری شده و بیان می دارد توحید عرفای اسلامی توحید در محبت بوده است عرفایی چون شبلی و حلاج آنچنان غرق در عشق الهی شده اند که به مرتبه فناء فی االله رسیده و جز خداوند کسی نمی دیدند عرفایی چون بایزید شوق وصال خداوند او را مبتلا به درد اشتیاق نمود و رابعه تنها خداوند را سزاوار محبت دانسته است