نویسندگان:
غیب الله شهیدی1 ، هاشم صبوری2 .1کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پیام نور
2کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: تحقیق حاضر سعی دارد به بررسی امکان سنجی اجرای برنامه درسی قصد شده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان بپردازد روش تحقیق توصیفی پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه معلمان ششم ابتدایی مدارس منطقه 6 شهر تهران در سال 1398 به تعداد 116 نفر می باشد، که با استفاده از جدول مورگان اقدام به انتخاب 89 نفر به عنوان حجم نمونه آماری نموده ایم گردآوری اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه استاندارد برنامه درسی قصد شده ساموئلوویچ 1999 می باشد لازم به ذکر است که روایی آن مورد تایید اساتید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 81 درصد تعیین ومورد تاییدقرار گرفت در نحقیق حاضر با استفاده از نرم افزار SPSS به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته شده است ، ماحصل تحقیق نشان از این دارد که بین جامعه آماری مورد نظر نسبت به اجرایی شدن برنامه قصد شده کاروفناوری در مقطع ششم ابتدایی نظر و دیدگاه مطلوبی وجودداردو باید در راستای تقویت آن گام های اساسی و مدیریتی برداشت