نویسندگان:
زهرا اعرابی1 ، نسیم مجیدی قهرودی2 ، علی گرانمایه پور3 .1کارشناس ارشد علوم ارتباطات و مطالعات رسانه مطالعات فرهنگی و رسانه ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2هیات علمی، دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
3هیات علمی، دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده فارسی: در این مقاله بررسی رابطه مد و سرمایه فرهنگی نمادین در بین جوانان شهر تهران بررسی می شود روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه است جامعه آماری این تحقیق را جوانان 15 تا 29 سالی است که در شهر تهران سکونت دارند تشکیل می دهد پس از تحلیل داده ها با توجه به نتایجی که به دست آمد می توان گفت که بین گرایش به مد فراغتی و سرمایه فرهنگی نمادین جوانان رابطه وجود دارد، کسانی که گرایش کمتری به مد فراغتی دارند از سرمایه فرهنگی نمادین پایین تری برخوردارند بین گرایش به مد هویتی و سرمایه فرهنگی نمادین جوانان رابطه وجود دارد، کسانی که گرایش کمتری به مد هویتی دارند از سرمایه فرهنگی نمادین پایین تری برخوردارند بین گرایش به مد اعتراضی و سرمایه فرهنگی نمادین جوانان رابطه وجود دارد، کسانی که گرایش کمتری به مد اعتراضی دارند از سرمایه فرهنگی نمادین پایین تری برخوردارند بین منزلتجویی و سرمایه فرهنگی نمادین جوانان رابطه وجود دارد، هرچه منزلت جویی و نیاز به منزلت افراد کمتر شود از سرمایه فرهنگی نمادین پایین تری برخوردارند بین مصرف گرایی و سرمایه فرهنگی نمادین جوانان رابطه وجود دارد، هرچه مصرفگرایی افراد کمتر باشد از سرمایه فرهنگی نمادین پایین تری برخوردارند بین همنوایی اجتماعی و سرمایه فرهنگی نمادین جوانان رابطه وجود دارد، هرچه افراد همنوایی کمتری با اطرافیان و جامعه خود داشته باشند از سرمایه فرهنگی نمادین پایین تری برخوردارند