نویسندگان:
غلامرضا شمشیریان1 ، محمود محمودی2 ، میثم غیاثی3 .1کارمند شهرداری کلانشهر اراک،
2کارمند شهرداری کلانشهر اراک
3کارمند شهرداری کلانشهر اراک
چکیده فارسی: هدف این مقاله کاوش چگونگی پایداری عملیات مدیریت منابع انسانی HRM می باشد که بر رابطه رضایت مشتری و نوآوری در شهرداری تاثیر می گذارد سازمانهای های پاسخ دهنده بر اساس میزان مشارکت شان در دو عملیات مدیریت منابع انسانی HRM به چهار گروه تقسیم شدند یافته ها حاکی از آن است که رابطه میان نوآوری و رضایت مشتری به عملیات پایدار منابع انسانی HR سازمان وابسته می باشد با وجود این که نوآوری و عملیات منابع انسانی HR پایدار به طور مثبت بر رضایت مشتری تاثیر می گذارند، اثر متقابل شان نیز نشان می دهد که با جا به جایی آن ها می توان به رضایت بالای مشتری دست یافت با این مطالعات می توان نتیجه گرفت که عملیات پایدار منابع انسانی HR ، گنجایش و ظرفیت سازمان را افزایش می دهد تا باعث ایجاد نوآوری شده و رضایت مشتریان را جلب کند در این مقاله رابطه میان عملیات پایدار منابع انسانی HR و نوآوری در شهرداری مورد بحث و تفسیر قرار گرفته است