نویسندگان:
مریم هاشم زاده1 ، مطهره مرادی2 .1گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری، اراک، ایران
2گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری، اراک، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان دختر پایه سوم دبستان امام رضا ع شهرستان اراک بود این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون با دو گروه آزمایش و کنترل بود جامعه ی آماری پژوهش دانش آموزان پایه ی سوم دبستان دخترانه ی امام رضا شهراراک در سال تحصیلی 97 98 ونمونه آن شامل 30 دانش آموز کلاس سوم بود که به روش انتخاب تصادفی در دو گروه آزمایش وکنترل قرار گرفتند ابزار مورد استفاده در پژوهش ، پرسشنامه ی اعتماد به نفس آیزنک بود متغیر مستقل آموزش مهارت های اجتماعی بود که در 10جلسه ی45 دقیقه ای به صورت گروهی برای دانش آموزان در گروه آزمایش اعمال شد داده ها پس از انجام پس آزمون با روش کوواریانس با استفاده از نرم افزار spss23 تجزیه و تحلیل گردید نتایج پژوهش نشان داد آموزش مهارت های اجتماعی برافزایش اعتماد به نفس دانش آموزان موثر بوده است p<0/05