نویسندگان:
الهه طاهری1 ، علیرضا ارسلان2 ، ریحانه طاهری3 .1کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناس پژوهشی، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم وهنر، یزد، ایران
2رییس هیئت مدیره اتحادیه تعاونیهای دانشبنیان استان یزد، یزد، ایران
3دکترای مهندسی برق الکترونیک، یزد، ایران
چکیده فارسی: خلق ثروت، توسعه تکنولوژی و ایجاد اشتغال مولد، سه دلیل مهم توجه به موضوع کارآفرینی بوده و برخی معتقدند در جوامع امروزین، لازم است انقلاب کارآفرینی رخ دهد هدف از اجرای تحقیق حاضر، تبیین اثرات شش متغیر شخصیتی موثر بر کارآفرینی زنان در سطح استان یزد می باشد تعداد 291 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، سپس با جمع آوری داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه ای با اجزاء استاندارد و ضریب پایایی %84 ، به آزمون فرضیات ششگانه پرداخته شده است یافته ها نشان میدهند شش متغیر شخصیتی مورد مطالعه در قالب یک مدل رگرسیون تحلیل مسیر، ضمن تبیین عوامل شخصیتی، هر کدام هم به صورت مستقیم، و هم به صورت غیرمستقیم و تعاملی، بر فرآیند مذکور تاثیرگذار بوده اند که از این لحاظ، بیشترین اثرگذاری کلی مربوط به متغیر استقلال در کار 2/65 بوده و متغیرهای خلاقیت و نوآوری 2/09، خطرپذیری 1/22، اراده و پشتکار1/085، کنترل درونی 1/04 و بالاخره روحیه یادگیری 0/2، به ترتیب در درجات بعدی اهمیت قرار دارند