نویسندگان:
مهدی اسمعیل وندی1 ، سمیه اسمعیل و ندی2 ، میلاد اسمعیل و ندی3 ، فروغ اسماعیل و ندی4 .1دانشجوی کارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه
2کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه
3دانشجوی کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه
4آموزگار پیش دبستانی شاهپرک شهرستان ایذه
چکیده فارسی: در این مقاله می خواهیم بدانیم که چه نوع تشویق اثر مثبت در زمینه یادگیری دارد و چه نوع آن اثر منفی و آیا تشویق تنها راه موفقیت یک دانش آموز است تشویق باید چگونه باشد آیا به نوع و اندازه کاری که انجام داده می شود بستگی دارد آیا واقعا تشویق بیش از روش های دیگر مانند تنبیه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد تشویق در منزل و از طرف والدین موثر تر است یا از طرف اولیا مدرسه آیا از طریق تشویق می توان از نیروی یک فرد حداکثر فایده را برد و تمام خواسته خود را بدست آن ها دانش آموازان برآورده ساخت و آیا تشویق فردی موثر تر است یا تشویق گروهی از آن جایی که خانواده ها و مدارس ابتدایی ترین و مهم ترین کانون پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان هستند و گردانندگان آن ها والدین و آموزگاران هستند و اصلی ترین نقش را در این زمینه به عهده دارند باید با اصول و قوانین تربیت آشنایی کامل داشته باشند و آن را به عنوان احسن بکار گیرند چرا که اگر این اصول و قوانین بکار برده نشوند نباید در انتظار موفقیت آموزش و پرورش باشیم بنابراین فساد و تزلزل جبران ناپذیر آینده مان دور از انتظار نخواهد بود