نویسندگان:
علی عبدی1 ، پرستو خاصی2 .1استادیار علوم تربیتی دانشگاه پیام نور کرمانشاه
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کرمانشاه
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی رابطه جو روانی اجتماعی کلاس و خودکارامدی با درگیری تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ملکشاهی بود روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت موضوع و اهداف مورد نظر توصیفی و از نوع همبستگی است جامعه این پژوهش کلیه دانش اموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر ملکشاهی بود نمونه این پژوهش شامل 150 دانش آموز که به صورت نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه جو روانی اجتماعی کلاس، پرسشنامه خودکارامدی و پرسشنامه درگیری تحصیلی بود به منظور تحلیل داده ها از رگرسیون همزمان استفاده شد نتایج رگرسیون نشان داد که بین جو روانی اجتماعی کلاس و خودکارامدی با درگیری تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد