نویسندگان:
نجیمه امکی1 ، فریده امکی2 ، کبری امکی3 .1دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام
2کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی
3کارشناس نرم افزار کامپیوتر
چکیده فارسی: هدف این پژوهش پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس باورهای فراشناخت و شادکامی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر مهران می باشد روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است جامعه این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر مهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای 100 نفر را انتخاب کردیم داده های این پژوهش بوسیله پرسشنامه های باورهای فراشناختی و شادکامی جمع آوری شدند روش آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیه ها ضریب همبستگی پیرسون بود، که با نرم افزار spss 24 جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید یافته های این پژوهش نشان می دهد که بین باورهای فراشناخت و شادکامی با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت معنادار وجود دارد