چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی تاثیر هوش معنوی و خودکارآمدی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بر سبک های تدریس آنان در شهرستان دلفان است که ویژگی های جمعیت شناختی جنسیت، سابقه تدریس، رشته تحصیلی و وضعیت تاهل نیز در این تاثیر در نظر گرفته شده اند از جامعه آماری آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی شهرستان دلفان 800 نفر به روش سرشماری کل تعداد 223 نفر انتخاب شده اند برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه سبک تدریس گراشا 1996 و خودکارآمدی تدریس تسچانن موران و وولفولک هوی 2001 و هوش معنوی گینگ 2008 استفاده شده است بعد از جمع آوری داده ها، روش های آمار توصیفی و استنباطی رگرسیون چندگانه و واریانس چندراهه MANOVA به کار گرفته شده اند نتایج نشان می دهد که هوش معنوی و خودکارآمدی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی به طور مثبت و معنادار قدرت پیش بینی و تاثیرگذاری بر سبک های تدریس آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی دارند هیچ یک از متغیرهای جمعیت شناختی ذکرشده نیز بر خودکارآمدی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی تاثیر معنی دار نداشته است در بین آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی با رشته تحصیلی مختلف از نظر هوش معنوی تفاوت معنی دار هست آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی دارای رشته تحصیلی مرتبط دارای هوش معنوی بیشتری هستند