چکیده فارسی: مدیریت سرمایه فکری تئوری است که در آن مدیران و رهبران سازمان ها تلاش می کنند که استفاده موثری از دانش محصول نهایی در مقابل اطلاعات مواد خام داشته باشند سرمایه فکری در برگیرنده دانش، اطلاعات، دارایی فکری و تجربه است که می تواند برای ثروت آفرینی مورد استفاده واقع شود این پژوهش به دنبال بررسی سرمایه فکری بر رفتارهای خلاقانه و نوآورانه در بانک می باشد در طول سال های اخیر توجه افراد کمتر به این موضوع جلب گردیده است اما توجه به سرمایه فکری به منظور درک نوآوری سازمانی ضروری است، زیرا فرآیند ایجاد دانش جدید همواره به صورت فردی آغاز می شود