نویسندگان:
یزدان محمدی1 .1دانشجوی دکتری فلسفه و کلام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران دانش آموخته حوزه علمیه قم سطح ۴
چکیده فارسی: ارزشمندترین سرمایه ای که خداوند به انسان بخشیده نفس و روان اوست و از مهم ترین پیامبران الهی آن است که با تبلیغ آیین بندگی و رساندن شریعت الهی انسان ها را به تکامل برسانند در زمان حاضر این مهم در گرو تبلیغ دین اسلام می باشد که کامل ترین شریعت است اما تبلیع دین زمانی نافذ و اثرگذار خواهد بود که به اخلاق و عوامل موثر در تبلیغ توجه شود، خصوصا با توجه به اینکه دشمنان اسلام و دنیاپرستان از شیوه های متعدد و با حجمه گسترده علیه آرمان های متعالی اسلام در جهت تحمیل عقاید باطل خودا ستفاده می کنند لذا بررسی اخلاق وعوامل موثر در فرایند تبلیغ اسلام امری ضروری است پژوهش پیش رو با بهره گیری از آیات و روایات، اخلاق و عوامل موثر در تبلیغ اسلام را با رویکردی کاربردی و تطبیقی در فرایند کلان تبلیغ مورد بررسی قرار داده است تا از این طریق زمینه مناسبی برای بروز و ظهور عملی آنها فراهم آورد