نویسندگان:
مهناز یوسفی1 ، رضا زارعی2 .1کارشناسی ارشد، گروه مدریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت ، ایران
2استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت ، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی بر شادکامی دانش آموزان دختر پایه ششم تحصیلی ناحیه 2 شهر شیراز بوده است روش پژوهش تجربی همراه با پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و گواه بوده است جامعه مورد مطالعه، شامل تمامی دانش آموزان دختر پایه ششم تحصیلی ناحیه2 شهر شیراز بوده است نحوه انتخاب نمونه بدین صورت بود که از بین دانش آموزان تعداد 40 نفر از آنانی که پایین ترین نمره را در پیش آزمون کسب کرده اند انتخاب و سپس به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شد داده ها با استفاده از پرسشنامه شادکامی آکسفورد جمع آوری شده است برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون کوواریانس استفاده شد که نتایج نشان داد آموزش مهارت های زندگی بر شادکامی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد مهارت های زندگی بر ابعاد شادکامی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد