نویسندگان:
نرگس دهقان بنادکی1 ، سیدحمیدرضا فاطمی عقدا2 .1کارشناس حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد، یزد، ایران
2دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشگاه یزد، یزد، ایران
چکیده فارسی: افشاگری سازمانی یکی از مفاهیمی است که از زمان طرح آن در ادبیات مدیریت به بیش از سه ده ه نمی رسد این مفهوم که در ادراک افراد از رخداد وقایع خلاف قانون، اخلاق و سرو کار دارد برای سازمانها بسیار حیاتی است زیرا از یک سو می تواند به شهرت و اعتبار سازمان لطمه بزند و از طرف دیگر می تواند منجر به شناسایی خطاهای ناخواسته شده و از وخیم تر شدن مسائل جلوگیری کند در این مقاله سعی شده است تا با بررسی مقالات و پژوهشهای انجام شده در زمینه افشاگری به تبیین موضوع و پیامدهای آن برای سازمان و جامعه نایل آییم