نویسندگان:
سیداحمد علی هاشمی1 ، اعظم امینی2 ، آرزوسادات فاضل فر3 .1استادیار رشته حقوق خصوصی دانشگاه پیام نور
2استادیار رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه پیام نور
3کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی
چکیده فارسی: مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامهریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد در این پایان نامه که از نظر روش تحقیق ؛ توصیفی به شمار آمده ، و برای جمع آوری اطلاعات از شیوه کتابخانه ای استفاده شده است لکن در عمل ما با دو نوعبازاریابی شبکه ای مواجه هستیم نخست بازاریابی شبکه ای قانونی و دیگری طرح های هرمی می باشد که اکثریت قریب به اتفاق آن از نوع دوم ، که غیر قانونی است طرح های هرمی به اسم بازاریابی شبکه ای فعالیتمیکنند در حالی که این طرح ها بسیار مضر به حال اقتصاد می باشند شبکه شناخت یک طرح هرمی از یک طرح بازاریابی ای صحیح در اکثر موارد آسان است ، لیکن در برخی موارد نیاز به بررسی علمی و دقیق یک طرح جهت بازشناسی آن از یک طرح هرمی میباشد طرح های هرمی با ادله حرمت متعددی مواجه هستند که صرف نظر از این ادله، عقل حکم به مضر بودن این طرح ها می کند