نویسندگان:
فاطمه رهنما1 ، فاطمه صحرایی2 .1گروه روانشناسی، واحد تربت جام، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت جام ،دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد تربت جام
2گروه روانشناسی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر اثر بخشی مداخله مبتنی بر روانشناسی مثبت نگر بربهزیستی روانشناختی دانشآموزان بود پژوهش از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطهشهر تربت جام در سال 1395 بود که تعداد 30 نفر با روش نمونه گیری در دسترس گزینش وبهروش تصادفی به دو گروه آزمایش 15نفر و کنترل 15 نفر تقسیم شدند ابزار پژوهش پرسشنامهمقیاس بهزیستی روانشناختی ریف 1989 مورد استفاده قرار گرفت نتایج نشان داد که: آموزشمداخله مبتنی بر روانشناسی مثبت نگر بر ،بهزیستی روانشناختی دانش آموزان تاثیر دارد