نویسندگان:
مهدی شیرازی نیا1 ، مرتضی حیدری مقام2 ، مرتضی فقیری3 ، آرزو هراتی4 .1دانشجو، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان
2دانشجو، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان
3دانشجو، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان
4آموزگار دبستان بنت الهدی صدر میرجاوه
چکیده فارسی: آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است روش های تعلیم و تربیت کودک نیست، بلکه یک الگوی کلی تربیتی است کهمناسب زندگی های پر مشغله ی امروزیست زیرا در دنیای امروز کمتر کسی را می توان یافت که فرصت فراگیری و بکارگیریروش های تربیتی برای فرزند خود را داشته باشد پس با فراگیری این الگو می توان در مواجهه با مشکلات تربیتی در کمترین زمانبهترین تصمیم را گرفت این الگو سه مبنا دارد: 1 محبت 2 قاطعیت 3 کرامت که براساس معارف دین مبین اسلام بدست آمدهاست زیرا عقیده نویسنده بر آن است که چون خداوند خالق انسان هاست و تنها خالق می تواند بهترین برنامه را برای مخلوقش ارایهدهد و خداوند متعال نیز با ارایه ی دین اسلام این برنامه را ارایه داده، پس برای یافتن بهترین الگوی تربیتی باید معارف اسلامیرا بررسی کرد در ابتدای این مقاله به بررسی دیگر الگوهای تربیتی که در طول زمان بکار گرفته شده است پرداخته و سپستوضیح مختصری در باره ی الگوی تربیتی محبت، قاطعیت، کرامت داده ایم و پس از آن به تحلیل و بررسی مبانی این الگو کهمحبت، قاطعیت و کرامت است پرداخته ایم