نویسندگان:
بهروز اسلامی1 ، ملیحه مهدی پور خراسانی2 .1عضو هییت علمی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد
2کارشناس ارشد دانشگاه یزد
چکیده فارسی: داشتن حجاب مناسب به خصوص در مکان ها و فضاهای عمومی یکی از نگرانی های جوامع دینی به خصوصایران اسلامی است تحقیق حاضر به هدف بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش به حجاب در بین زنان 15تا 29 سال شهر یزد انجام گردید روش تحقیق از نوع خوشه ای دو مرحله ای است حجم نمونه بر اساس فرمولکوکران 384 نفر برآورد شده است یافته های تحقیق حاکی از آن بود که میان سن و سبک زندگی اسلامیو گرایش به حجاب رابطه مثبت و معناداری وجود دارد از طرفی میان استفاده از رسانه های خارجی و گرایشبه فمنیسم با گرایش به حجاب رابطه منفی معناداری وجود دارد اما میان تحصیلات و گرایش به حجاب رابطهمعناداری وجود ندارد در نتیجه باید به دنبال گسترش بیشتر سبک زندگی اسلامی در خانواده ها و توجیهجوانان در رابطه با محتوی فمنیسم و رسانه های خارجی و اهداف و نیات آن ها پرداخت