نویسندگان:
ریحانه آقارجبی1 .1کارشناس ارشد ارتباطات– ارزیاب برنامه های تلویزیونی– کارمند رسمی مرکز نظارت و ارزیابی صدا وسیما
چکیده فارسی: این مقاله با هدف شناسایی سبک و شیوهزهای زندگی مورد توجه شبکه منتو در برنامه من و تو پلاس نگارش یافته است الگوی نظری تحلیلی سبک زندگی بر اساس نظریات جامعهشناسان کلاسیک و مدرن از جمله زیمل، وبلن، وبر و بوردیوبوده و چارچوب نظری استفاده شده برای تحلیل دادههای بدست آمده نظریه یادگیری اجتماعی و جامعه پذیری بوده است دراین تحقیق مقوله های مصرف فرهنگی، نحوه گذران اوقات فراغت، ارزش های اجتماعی، گروه های مرجع به روش تحلیل محتوا و تکنیک پرسشنامه معکوس مورد بررسی قرار گرفته اند برای نمونه گیری از میان قسمت های پخش شده برنامه من و تو پلاس از روش نمونه گیری طبقه ای استفاده شد که از مجموع 120 برنامه پخش شده در فصل تابستان و پاییز 1395، 60 برنامه یک هفته آماری انتخاب و بررسی شد نتایج نشان داد که در برنامه من و تو پلاس با استفاده از رویکرد سرگرمی و درقالب گزارش شیوه زندگی جدیدی به مخاطبان معرفی می شود سبک و شیوه زندگی انگلیسی ایرانیان مقیم انگلستان هموارهمورد تاکید و توجه برنامه سازان بوده است و موسیقی و فیلم های غربی از جمله کالاهای فرهنگی هستند که در این برنامه بهعنوان الگوی مصرف فرهنگی معرفی شدند