چکیده فارسی: امروزه نقش رسانه ها در دستکاری واقعیت و ایجاد فرهنگ مجازی بر کسی پوشیده نیست رسانه ها، نقش نورافکن را در جامعه بازی می نمایند و فرهنگ معاصر را در سرگرمی های نوین اطلاعاتی دچار اشباع واقعیت کرده اند رسانه ها در عصر حاضر حکم تیغ دو لبه ای را دارند که هم می توانند مخرب جامعه در ابتذال فرهنگی و اشاعه فرهنگی اباحی گری و لمپنیسم باشد و هم می تواند نقش اساسی در توسعه همه جانبه کشور داشته باشند از این رو در قضاوت های معنوی سطوح تصمیم گیرنده در رسانه ها، اخلاق رسانه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است در واقع اخلاق رسانه ای به میزان زیادی به رسانه ها کمک می کند تا اصول و قواعدی کلی به وجود آورند، به طوری که این اصول با عملکرد اخلاقی افراد مطابقت داشته باشد