نویسندگان:
پژمان کریمی1 ، سپیده الهامی منش2 ، پرستو کریمی3 ، زهرا بهشتی صفت4 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات/ گرایش روابط عمومی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
2دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات/ گرایش روابط عمومی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
3دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات/ گرایش روابط عمومی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
4دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات/ گرایش روابط عمومی ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی؛
چکیده فارسی: نقش کلیدی رسانه های ارتباط جمعی امروزه بر کسی پوشیده نیست رسانه ها در نقش تعیین دستور کار بررسی می کنند ما درباره یک چیز چگونه فکر می کنیم و درنهایت وقتی به نقش وابسته سازی می رسند حتی تصمیم می گیرند ما چطور درباره آن چیز فکر کنیم رسانه ها ابزار قدرتمندی برای رساندن یک پیام در میان مردم ارایه می کنند عقیده بسیاری از مردم نسبت به واقعیت بر اساس مشاهده، شنیدن و یا خواندن رویدادی در رسانه است رسانه ها یک صنعت رو به رشد هستند که تولید محصول یا خدماتی را بر عهده دارند و همچنین عرصه یا موقعیتی را برای استفاده کنندگان از خود ایجاد می کنند به این معنی که شهرت زودرس و آنی را برای افراد فراهم آورد همین خاصیت است که باعث شده زندگی روزمره عموم مردم در رسانه ها روزبه روز بیشتر نمود پیدا کند و به وسیله ابزارهای ارتباطی به تعداد زیادی از مخاطبان دیگر در سراسر دنیا مخابره شود این خاصیت هم فرصت است هم تهدید و نیاز به افزایش سطح سواد رسانه ای برای خانواده ها و عموم افراد را فراهم می آورد مقاله پیش رو به بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی خانواده در امر شناسایی قدرت رسانه ای و طرق پیشنهادی کنترل آن با افزایش سطح سواد رسانه ای می پردازد چرا که رسانه تاثیر شدیدی بر اجتماعی شدن، گسترش دانش، توسعه، تغییر در نگرش ها، ارزش ها، عقاید و دارد