نویسندگان:
عباس حضرتی1 ، یونس کرمی2 .1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی ، گروه علوم تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد ، لامرد ، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی ، گروم علوم تربیتی ، واحد میمه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، میمه ، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر واکاوی و بررسی روش های تدریس در کلاس های درس در مدارس در قرن حاضر می باشد به همین منظور در این پژوهش که به لحاظ نوع ، از نوع کتابخانه ای بوده و از نظر روش ، در نگارش آن از روش تحلیلی توصیفی استفاده شده است سعی بر آن بوده تا با بهره گیری از متون کتابخانه ای و با بررسی مقالات و کتب مختلف ، روش های نوین تدریس در کلاس های درس مدارس در هزاره سوم میلادی مورد واکاوی قرار گیرد به همین جهت ابتدا روش های تدریس به دو دسته روش های تار یخی وروشهای نوین تقسیم بندی شده و سپس روش تدریس آموزش به وسیله رایانه به عنوان یکی از روشهای نوین تدریس در قرن حاضر به عنوان روش تدریس تدریس رایانه محور معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفته است و در پایان نیز اینگونه نتیجه گیری شده است که اولا هیچ یک از روش های تدریس را نمی توان بطور کامل رد یا تایید کرد ، بلکه نحوه و شرایط استفاده از آنها باعث قوت یاضعفشان شده است و ثانیا اینکه با توجه به تغییرات صورت گرفته در نحوه تفکر و نوع نیازهای دانش آموزان در هزاره سوم ، روش تدریس آموزش به وسیله رایانه کارآمدتر و جذاب تر از سایر روش های تدریس به نظر می رسد