نویسندگان:
محمدصادق کریمی1 ، محمدرضا محمدی میرعزیزی2 .1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی آموزگاران مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه از نظریههای یادگیری به روش زمینه یابی اجراشده است دادههای موردنیاز به کمک آزمون محقق ساخته شامل بخش اطلاعات جمعیتشناختی و بخش اندازه گیری میزان آگاهی آزمودنیها از نظریههای یادگیری در سه خرده آزمون، نظریههای رفتاری، شناختی و فراشناختی بهدست آمده و به کمک آزمون t و تحلیل واریانس فرضیهها مورد آزمون قرار گرفته که در نتیجه، سطح اطلاعات آزمودنیها از نظریه های رفتاری در حد میانگین قابل قبول وبیش از اطلاعات آنها از نظریههای شناختی و فراشناختی بوده است سطح آگاهیآزمودنیها از نظریههای شناختی و فراشناختی در حد غیر قابل قبولبوده است بین میزان اطلاعات آزمودنیها در گروههای فوق دیپلم از نظر جنسیت و رشته تحصیلی مرتبط و غیر مرتبط تفاوت معنادار بوده است همچنین نتایج نشان داده که دورههای ضمن خدمت متمرکز برآموزش نظریههای رفتاری در یادگیری بوده و نسبت به آموزش نظریههای یادگیری در حوزه شناختیو فراشناختی توجهی نشده، یا موفق نبوده است