چکیده فارسی: جو سازمانی مجموعه ویژگی هایی است که یک سازمان را توصیف و آن را از دیگر سازمان ها متمایز می سازد و یکی از مهمترینمعیارها و شاخص هایی است که از طریق آن می توان به سلامت و پویایی سازمان پی برد همچنین عملکرد بالای کارکنان و مدیرانیکی از عمده ترین عوامل رشد و پیشرفت کشورهاست مدیران درخصوص افزایش عملکرد سهم بسزایی دارند نیاز به مدیریت ورهبری در همه زمینه های فعالیت اجتماعی امری محسوس و حیاتی است در این میان مدیران علوم پزشکی با توجه به وظیفهخطیرشان در امر خدمات رسانی، نقش حساسی به عهده دارند مدیران علوم پزشکی با ایجاد فضای مناسب کاری قادر خواهند بودروحیه کارکنان را تقویت و با ایجاد انگیزه مناسب، هدف های سازمان را با صرف منابع کمتر و کیفیت برتر تحقق بخشند و در امرخطیر خدمت رسانی در جامعه موفق تر از پیش عمل کنند بنابراین هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین رابطه بین جو سازمانی وعملکرد کارکنان و مدیران مرد ستاد علوم پزشکی حوزه اداری در سطح شهر ساری می باشد برای این منظور جو سازمانیبراساس نظریه ساسمن و سام دیپ 1989 در پنج بعد: وضوح و توافق هدف، وضوح و توافق نقش ها، رضایت از پاداش، رضایت وتوافق بر روی رویه ها و اثر بخشی ارتباطات تعریف گردید تا رابطه جو سازمانی و ابعاد آن را با عملکرد مدیران مورد بررسی قرار گیرد