نویسندگان:
سحر سرخوندی1 ، راحله زینی وند2 ، مرضیه احمدی3 .1گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه،ایران
2گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه،ایران
3گروه مدیریت بازرگانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه،ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر منابع مالی بر عملکرد آموزشی مناطق آموزش و پرورش استان کرمانشاه صورت پذیرفته است وپژوهشی کاربردی از نوع توصیفی می باشد و به لحاظ شیوه جمع آوری داده ها در زمره پژوهش های اسنادی محسوب می گردد جامعه آماری تحقیق، کلیه مناطق 33 گانه آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز سال 1391 تا پایان سال 1394 می باشد درراستای آزمون فرضیه های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها از مدل داده های تلفیقی و روش های تخمین از جمله مدل اثراتتصادفی، روش حداقل مربعات تعمیم یافته، آزمون چاو، آزمون هاسمن و آزمون دوربین واتسون بهره گرفته شده است یافته هایتحقیق نشانگر تایید هر شش فرضیه فرعی بوده، ولی در فرضیه سوم وچهارم معناداری بیشتر بوده و در عملکرد اموزشی بیشترموثر می باشند و نتایج تحقیق حاکی از آن است که کمک مردمی در عملکرد آموزشی موثرتر بوده و با آن ارتباط معنا داری دارد