نویسندگان:
زهره مشکی باف مقدم1 ، عاطفه صلواتی2 ، فاطمه طلایی بیمرغی3 ، سیده مهسا محمودزاده4 .1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیرگروه علوم تربیتی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد
4کارشناس آموزش ابتدایی تبادکان
چکیده فارسی: از مهم ترین متغیرهای موفقیت یک سازمان اخلاق حرفه ای است با توجه به اهمیت این موضوع در تربیت معلم، شاخصه های اخلاق حرفه ای را از دیدگاه علامه طباطبایی، بررس ی نمود یم جامعه آماری، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و جامعه نمونه، دانشجویان 11 رشته ی دبیری، مشاوره و علوم تربیتی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد، سال تحصیلی 95 96 می باشد روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم نمونه بود تحقیق از نوع توصیفی به روش پیمایشی و ابزار تحقیق، پرسشنامه بومی سازی شده محقق ساخته، روا یی پرسشنامه از طر یقتحلیل محتوا و اعتبار آن از طریق آلفای کرونباخ تحلیل تجمیعی داده ها در نرم افزار spss محاسبه و نتا یج تفسیری آن بیان شد نتایج، در حوزه ی معرفتی اساتید از لحاظ توجه به معنویات و امر خودسازی در حد بسیار مطلوب، در حوزه ی رفتاری اکثر اساتید در دو مولفه ی نظم و انضباط و رازداری در حد بسیار مطلوب، در حوزه ی گفتاری اساتید از لحاظ مولفه ی اجتناب از به کارگیری کلمات سخیف و طنزهای ناشایست در حد بسیار مطلوب و در حوزه ی ظاهری اساتید از لحاظ هردو مولفه ی لباس و پوشش و بهداشت شخصی در حد بسیار مطلوب ارزیابی گردیدند