نویسندگان:
محمدجواد امیراحمدی1 ، امید ارجمند2 .1کارشناسی ارشد رشته ی فلسفه و کلام اسلامی
2دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی فلسفه و کلام اسلامی
چکیده فارسی: فلسفه ی تعلیم و تربیت از حوزه های دانشی جدیدی است که از حوزه هایی چون فلسفه ی نفس ذهن فلسفه ی اخلاق و تفکیک شده و استقلال یافته است بحث های حکمت عملی و اخلاق در سنت فلسفی اسلامی از منابع بحث های تعلیم و تربیت به شمار می رود خواجه نصیرالدین توسی با جایگاه ویژه ای که در بحث های حکمت عملی و اخلاق پژوهی در سنت اسلامی دارد، نمونه ی مناسبی برای استخراج نظریه ی تعلیم و تربیت فیلسوفان مسلمان است در این مقاله سعی شده تا ریوس کلی نظریه ی تعلیم و تربیت خواجه نصیرالدین توسی در یک چهارچوب منطقی بیان شود