نویسندگان:
تکتم مهدوی نسب1 ، حوا خیرخواه2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه بیرجند
2دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه بیرجند
چکیده فارسی: مقاله حاضر با هدف تعیین جایگاه رسانه های جمعی در ترویج سبک زندگی اسلامی تدوین شده است روش مورد استفاده در متن حاضر به شیوه کتابخانه ای و مرور اسناد گوناگون می باشد در ابتدا به تعریف سبک زندگی و مولفه ها و ویژگی های آن پرداخته شده، سپس سبک زندگی اسلامی و اهمیت پرداختن به آن از دیدگاه شخصی های برجسته بیان گردیده است در بخش بعد رسانه های جمعی و ویژگی ها و حوزه های تاثیرگذاری آنها در جوامع مختلف تبیین شده است همچنین جایگاه رسانه های جمعی در ترویج سبک زندگی اسلامی مورد تحلیل قرار گرفت و در نهایت این نتیجه حاصل شد که رسانه های جمعی، هم بایستی نقش بازدارندگی از رواج انحرافات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی داشته باشند و هم به تشویق افراد در پایبندی به اصول اخلاقی و هنجارهای اجتماعی دین مبین اسلام بپردازند آنچه در تاثیرگذاری رسانه ها اهمیت دارد در مرحله اول محتوای پیامی است که ارائه می شود در مراحل بعدی باید شیوه ارائه و تناسب ابزار و پیام در نظر گرفته شود