نویسندگان:
معصومه شریفی1 ، معصومه بیدار2 .1استادیار دانشگاه فرهنگیان گروه آموزشی معارف اسلامی پردیس حضرت معصومه علیه السلام قم ایران
2دانشجوی مقطع کارشناسی رشته آموزش زبان عربی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه علیهالسلام قم ایران
چکیده فارسی: موضوع آموزش صحیح کتاب دین و زندگی روزبه روز اهمیت بیشتری مییابد و بخش قابل توجهی از امکانات آموزشی، اعم از انسانی و غیرانسانی را در همه سطوح آموزشی رسمی و غیررسمی، از آن خود میکند یکی از مهمترین دغدغه های نظام آموزشی کشور چیستی و چگونگی تولید و عرضه محتوای آموزشی دینی و قرآن و برنامه ریزی برای انتقال صحیح محتوای یادشده به دانش آموزان است ۱۳۹۶ ، یعقوبی، حسن؛ محسن نورایی و محمود شارع پور پژوهش حاضر در پی آن بوده که به تاثیر روش های پرسش وپاسخ و مباحث های و تلفیقی در تدریس دین و زندگی بپردازد؛ تا در پرتو آن، نقاط قوت و ضعف این روش ها مشخص و از میان آنها، بهترین روش نیز مشخص شود این پژوهش به روش کتابخانه ای، با ابزار فیش و به شیوه توصیفی تحلیلی به سامان رسیده است یافته های پژوهش نشان داد که باتوجه به تاثیرات سه روس مذکور، از بین این سه روش، بهترین روش، روش مباحث های میباشد؛ چرا که این روش به فراگیر کمک میکند، مطالب به لایه های درونی ذهن دانش آموزان نفوذ کند برجسته ترین ویژگی های روش مباحث های عبارت اند از: فهم خوب درس، نفوذ درس به لایه های درونی ذهن، به خاطر سپرده شدن درس، رشد فکری و ذهنی دانش آموزان، فعالیت گروهی مناسب، یادگیری عمیق