نویسندگان:
حسین تیموری جروکانی1 ، مجید نقیه2 .1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان
2دکتری برنامه ریزی درسی هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
چکیده فارسی: اهمیت و نقش ابزار آموزشی ازیک طرف و افزایش روزافزون آنها از سوی دیگر، ایجاب میکند تا معلمان و دانشجومعلمان، با طراحی و ساخت ابزار آموزشی به عنوان مکمل آموزش آشنا شوند این پژوهش بر آن است تا با ژرف نگری، ابزار آموزشی طراحی شده را برای دروس هدیه های آسمان و قرآن دبستان معرفی کند ازآنجایی که تعداد، کیفیت و تنوع ابزار ساخته شده در این دو درس نسبت به دروس دیگر کمتر است، در این پژوهش پس از بررسی نمونه های زیادی از ابزار آموزشی داخلی و خارجی و با الگوگیری و اصالح نقاط قوت و ضعف آنها، ابزارهایی طراحی شد که میتوانند به عنوان یک بسته آموزشی، مفاهیم را به فراگیران بهتر انتقال داده و در ضمن کار، آنان را مورد ارزیابی قرار دهند ابزاری جدید، مناسب و همه جانبه که میتواند به وسیله معلمان، دانشآموزان و خانوادهها مورد استفاده قرار گیرند روش تحقیق در این مقاله از نوع اکتشافی است و این روش برای پاسخ به سوالاتی در خصوص به کارگیری ابزار آموزشی در یادگیری خودراهبر مورد استفاده قرار گرفت